The position that we have reached within the
Spanish market after 8 years of intense and constant activity, has enabled us
to connect with European companies and show them, with our products on the
market, that TANDEM knows how to create value through our trademark
professional services offering: differentiation, strategic creativity and
identity.
Our brand responds to the specific necessities
that companies have to differentiate themselves in a global market where
success derives from creating simple and honest products that respond to and
cover their users’ needs for positive experiences.
Nowadays, no company can permit too many errors
in their creative processes and/or launch of new products, they simply need to
make sure that they know their customers wishes from A-Z. Part of this
knowledge to figure out these needs is sometimes beyond the reach of companies
and this is where TANDEM thrives.
The international growth of TANDEM is a
consequence of our quest to add knowledge. We strive to export our knowledge,
our personalized methods of collaboration, our transparency and our empathy
towards the people with whom we work.
Companies in Germany, UK, Czech Republic,
Austria and Denmark are already considering TANDEM to be an innovative,
resolute, competitive and close company. None of this would have been possible
without our portfolio of global and internationally recognized companies.
“To compete
internationally, you have to be well positioned within your country of origin”
Our growth strategy is based upon companies
with a great potential growth, with a company strategy based on innovation and
with a strong focus on the consumer and/or end-user.
It isn’t always easy as we compete against the
top tier innovation and design companies that are already implemented in each
country, but “our brand TANDEM marks the difference".
Our brand has been created between two
multicultural capitols, Barcelona and Madrid, which has played a vital part in
thinking up and developing our process, adding knowledge, AddingKnowledge+. We
do not conceive of industrial design without neither art or culture nor
technology or materials adding practicality to the products that we design and
develop together with our clients, adding competitive value to their businesses.
“The road to product
innovation cannot be described, it cannot be told and it cannot be drawn, you
have to create it whether it is here or elsewhere”
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEicZBT9hfdXh9hF7voQnCnSjmxO3g6kGZ0ubKkQIy7goC_5B9fvkK8Wd-F0pbL5jxXqLIUNCNJxidBoeS9RI5YsiOS-OxpIeAAddiwjQ31_zMYFvxf21Q5Dc5F63o_zDu3kO6MvzZTcJuE1/s200/Tandem+News-20.jpg)
Nuestra marca da respuestas concretas a la necesidad que tienen las
empresas para diferenciarse en los mercados globales donde el éxito radica en
crear productos sencillos y honestos que cubran las necesidades de los usuarios
generándoles sensaciones y momentos positivos.
Hoy en día, cualquier empresa del mundo no se puede permitir errar en
sus procesos de creación y/o lanzamientos de nuevos productos, precisan,
obligatoriamente, asegurarse que conocen a sus usuarios, cada vez más globales,
desde la más absoluta radicalidad de sus necesidades. Parte del conocimiento
que se requiere para intuir esas necesidades, en muchas ocasiones, se encuentra
fuera de sus estructuras y es ahí donde Tandem tiene su espacio.
La expansión de TANDEM en los mercados internacionales no es más que la
continuidad de nuestro proyecto de crecimiento. Tan sólo se trata de exportar
nuestro conocimiento, nuestro personal método de trabajo, nuestra honestidad
con el producto y nuestra naturalidad y sencillez en las relaciones con las
personas que interactuamos.
Empresas inglesas, alemanas, checas, austriacas y danesas nos están percibiendo
como una compañía innovadora, solvente, competitiva y cercana. Todo esto no
hubiese sido posible sin nuestra cartera de clientes globales y reconocibles
internacionalmente.
“Para competir internacionalmente
has de estar muy bien posicionado en tu país”
Nos hemos focalizado en empresas con alto potencial de crecimiento, que
tengan una estrategia empresarial basada en la innovación y que estén
focalizadas al usuario y/o consumidor final.
No es fácil, competimos con las principales empresas de innovación y
diseño que ya están consolidadas en cada país pero “la marca Tandem nos
diferencia”. Una marca forjada en dos ciudades multiculturales, Barcelona y
Madrid que han creado nuestra idiosincrasia permitiéndonos idear y desarrollar
nuestro proceso, la suma de conocimiento, LaSuma+. No entendemos el diseño
industrial sin arte ni cultura, pero tampoco lo concebimos sin tecnologías ni
materiales que aporten pragmatismo a los productos que diseñamos y
desarrollamos para nuestros clientes aportándoles ventajas competitivas en sus
negocios.
“El camino de la innovación al
producto no se describe, no se narra, no se dibuja, se hace y para ello hay que
saber hacerlo, aquí y allí”.
No hay comentarios:
Publicar un comentario